17 Şubat, 2013

Plitvice Gölleri




Uzunca bir aradan sonra vakit bulup ancak yazabiliyorum. 

Geçen Cuma günü çalışmakta olduğum ofiste pencereden dışarı bakıyordum. Lokasyon Güneşli. Enfes bir sanayi sitesi manzarası (!) Yağmurlu, rüzgarlı, trafikli ve mesaili cinsten bu gıcık İstanbul gününde, canım bilinçaltım bana kaçışlar arıyor olacaktı ki, aklıma yazınki gezimizden Plitvice Gölleri geldi. Ben de bloğa ekleyeyim dedim.


Gezide beni en çok etkileyen yer herhalde Hırvatistan'daki bu Plitvice göller bölgesidir. 60 yıl kadar önce kurulan Plitvice Milli Parkı, UNESCO dünya mirası listesinde yer alıyor. Hırvatistan'ın başkenti Zagreb ve Adriyatik için ulaşım hubı konumundaki Split arasındaki otoyol kullanılarak ulaşılabilir. Zagreb'den ve Split'ten özel düzenlenen turlarla da gezilebilir burası. Biz zaten Zagreb üzerinden Split'e ve oradan da Adriyatik adalarına geçeceğimiz için, Zagreb'den Split'te teslim etmek üzere araba kiraladık ve bu şekilde yol üzerinde Plitvice'ye uğradık.

Giriş ücreti Nisan-Ekim arası 110 Kuna (yaklaşık 35 TL) ama bu milli park içindeki otobüs ve elektrikli feribot ulaşımını ve sağlık sigortasını da kapsıyor. Özellikle girişin ters tarafındaki bölgeye ulaşmak istiyorsanız ve aradaki kilometreleri yürümek için zaman, enerji ve hazırlığınız yoksa bu araçlara ihtiyacınız olacak. Zira Plitvice kuzeyden güneye doğru uzayıp giden bir milli park. 


Plitvice havzasında insanı şaşırtan güzellikte onlarca göl ve şelale bir arada yer alıyor. Büyük göllerin yataklarını aşıp taşmaları sonucu bir çok küçük göl ve şelale oluşmuş. Suyun rengi, gelen ışığa göre sürreal haller alabiliyor. Biz gittiğimizde akşamüstüydü, o yüzden su çok güzel görünse de aşağıda bazı fotoğraflarda görebileceğiniz turkuaz renge ulaştığı bölgeler azdı. Yazın giderseniz erken öğleden sonra, güneş ışığı daha güçlüyken fakat aşırı sıcak da geçtikten sonra oraya varmanız ideal olacaktır diye tahmin ediyorum.

Plitvice hakkında yorumlar yapmak yerine sadece fotoğrafları paylaşmak en iyisi herhalde. Buyrun:
























Hiç yorum yok: